Приветствую Вас Гость | RSS
Регистрация | Вход

Темы для Юкоз

Поделиться

Вхід на сайт

Оголошення

Гімназія №5

Відділ освіти

Теги
конкурси Гімназія новий рік свято новини Освіта Урок учні ЗНО ЗНО-2016 реєстрація ЗНО засідання МО методичне об'єднання ММО

Пошук

Календар
«  Травень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Архів записів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14

Друзі мого сайту
  • Чугуївська гімназія№5
  • Освіта.ua
  • Відділ освіти Чугуївської міської ради
  • КВНЗ ХАНО
  • Департамент освіти Харківської облдержадміністрації

  • Час життя сайту

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Чи "класний" я класний керівник?

    ЧИ «КЛАСНИЙ» Я КЛАСНИЙ КЕРІВНИК?

    Класний керівник — дуже важлива постать у школі. Від нього певною мірою залежить бажання або небажання дітей вчитися, їхні успіхи в навчанні, відносини з однокласниками, вчителями. Тому учням і батькам хочеться, щоб «класна» була «хороша».

    Частина педагогів, особливо не замислюючись над суттю класного керівництва, займається імітацією діяльності: вони перевіряють щоденники, проводять батьківські збори, класні години — одним словом, роблять те, що є їхнім обов'язком. Інші хочуть, але не знають, що і як треба робити, щоб побудувати взаємодію з дітьми. Порадитися з самими дітьми їм просто не спадає на думку. Треті чудово виконують роль класного керівника, але діти живуть за законами і правилами педагога, не проявляючи своєї ініціативи.

    Згідно зі ставленням педагогів до діяльності в якості класних керівників й була розроблена класифікація за ознаками.

    Вчитель передусім

    «Я — перш за все вчитель. Так і в дипломі записано. Моя справа — навчати. Виховною діяльністю повинні займатися ті педагоги, яким це до душі, які хочуть і вміють організовувати позакласну роботу. Але якщо ви наполягаєте на тому, щоб я виконував обов'язки класного керівника, я буду, але без осо¬бливого ентузіазму»,— твердять вони.Такі вчителі, як правило, не приховують від дітей свого ставлення: «Хочете, щоб у класі було цікаво, вам і карти в руки. Я братиму участь, якщо потрібна буде допомога чи порада». У випадку; коли вчитель має авторитет в учнів і їхніх батьків, діти приймають умови гри. їм, у першу чергу, важливе спілкування з цікавою людиною, і вони гордяться, що саме у них  така «класна». Вони починають організовуватися для різних справ самі, залучаючи класного керівника у разі ускладнень або за необхідності отримати його оцінку.

    Класна мама

    Це вчитель, для якого робота з дитячим колективом виходить на перший план. Він діяльний, енергійний, клас завжди бере активну участь у всіх заходах. Йому властиво ставати в позицію опікаючого й ор¬ганізуючого. Він дуже нагадує квочку з курчатами: краще за дітей знає, що добре і що погано, як треба і як не треба. Далеко не всі діти добре себе почувають під «маминим» крилом, зате все під контролем, всіх «охоплено» діяльністю і клас на хорошому рахунку.

    «Класна» не за суттю, а за назвою

    До цієї групи входять ті педагоги, для яких класне керівництво не є великою проблемою. Вони сприймають цю діяльність як складову педагогічної роботи, особливо не замислюючись над її глибинними значеннями. Контакт з дітьми, як правило, будується за принципом формальних відносин: «повинні прийти», «треба запросити», «необхідно заповнити». Інтереси дітей, їх індивідуальні особливості, взаємостосунки в класі не входять до поля зору педагога. Позакласні заходи проводяться за потреби і нерідко за сценарієм. Ставлення дітей і їхніх батьків не дуже турбує такого «класного».

    Наша класна

    Такий педагог будує виховну діяльність на основі співпраці, тобто узгоджує та обговорює всі точки зору та думки. Класний керівник прагне пізнати свій клас, настрої, що панують у ньому, його ставлення до того, що відбувається у школі та всередині класного колективу. Його завдання полягає у виробленні загальних підходів до вирішення проблем. Педагог розвиває в дітей культуру договірних відносин, уміння аналізувати, творчо підходити до справ. Виробляючи норми й принципи життя дитячого колективу спільно з ним, класний керівник поступово передає управління класом до рук дітей.

    Наведена класифікація відображає далеко не всю гаму ставлення педагогів до своєї «класної» діяльності. Виділені типи зустрічаються найчастіше.

    Виявляється, що з представниками першої групи («вчитель передусім») можуть співробітничати найчастіше старшокласники. Вони приймають позицію класного керівника, якщо йому не байдужі його учні і він готовий ділитися з ними своїм інтелектуальним та етичним багажем.

    Як самостійно визначити рівень власної готовності до роботи класним керівником?

    Класному керівникові часто буває необхідно по¬глянути на себе очима учнів, їхніх батьків та інших педагогів. Для досягнення даної мети пропонуються методики:

    •  Самодіагностика професійної позиції педагога як вихователя.

    •  Класний керівник очима колег/батьків. Вивчивши й обробивши отримані з допомогою цих

    методик дані, можна оптимізувати діяльність класного керівника. Пропонуються опитувальники, зразки від¬повідей на них і варіант обробки даних.

     Самодіагностика професійної позиції педагога як вихователя

    Інструкція. Поставте «+» або «—» у графі, яка відповідає вашому уявленню про власну діяльність.

    Дії педагога-вихователя       Роблю часто  Роблю завжди           Роблю зрідка  Не роблю

    Педагог як суб'єкт виховного впливу на дитину і дитячу спільноту

    Рівноправне спілкування з дітьми                                      

    Прояв емпатії до дитини                                          

    Прояви повної довіри до можливостей і здібностей дитини                                          

    Визнання дитини як особистості, незважаючи на співвідношення її достоїнств і недоліків  

    Оцінювання не особистості дитини, а її вчинків                                          

    Відкрите пред'явлення дітям своїх етичних переконань, цінностей, інтересів                       

    Співпраця з дітьми для досягненні спільних цілей                                             

    Створення виховних ситуацій у різних видах діяльності                                                 

    Створення ситуації успіху для кожної дитини                                           

    Організація конструктивного конфлікту з метою розвитку особистостей і колективу         

    Активізація виховного потенціалу уроку                                                

    Підтримка школярів як суб'єктів самоврядування                                                 

    Відмова від втручання у те, що діти вважають за краще робити самі                                         

    Підтримка процесу самопізнання дитини                                                  

    Надання реальних можливостей для самореалізації і самовизначення дитини                                  

    Визнання виховного впливу дітей на педагога                                               

     Педагог як суб'єкт особистісного і професійного саморозвитку як вихователя

    Чесне, самокритичне ставлення до своїх успіхів і невдач                                            

    Турбота про своє особисте зростання, розвиток духовності                                           

    Турбота про своє фізичне і психічне здоров'я                                            

    Розширення і поглиблення професійних знань і умінь у сфері виховання                                             

    Постійний самоаналіз своєї виховної діяльності                                      

    Поглиблення своїх знань про дитячу, підліткову, молодіжні суб-культури                                           

    Педагог як суб'єкт формування і розвитку педагогічного колективу як колективу вихователів Осмислення своєї діяльності в контексті виховного процесу освітньої установи                             Діяльна участь у педагогічному самоврядуванні                                             

    Прояв інтересу до професійної діяльності колег                                        

    Забезпечення етичної атмосфери в педагогічному колективі                                          

    Відкрите обговорення з колегами професійних проблем                                                 

    Надання можливості іншим педагогам ознайомитися з його досвідом                                                 

    Педагог як суб'єкт взаємодії з соціальними спільнотами. що стимулює прояв їхнього виховного потенціалу  

    Допомога молодим педагогам, вчителям-новачкам

    Прояв інтересу до життя дитини в сім'ї                                          

    Прояв постійного інтересу до позашкільних справ і занять дитини                                           

    Підтримка позитивної спрямованості сімейного виховання дитини                                         

    Захист права та інтересів дитини, що конфліктує з батьками                                          

    Підвищення педагогічної культури батьків своїх вихованців                                           

    Взаємодія у вирішенні виховних задач із соціальними педагогами, психологами, медичними працівниками тощо                                       

    Захист і підтримка дитини, що опинилася в несприятливій соціальній ситуації                                              

     Діагностика взаємодії (опитувальник для вчителів/батьків)

    Інструкція. Уважно прочитайте твердження, поставте «+», «*» або інший знак у графі, яка відповідає вашим уявленням про діяльність даного педагога. Намагайтесь виявити максимальну об'єктивність.

    № з/п Діяльність педагога   Робить завжди          Робить часто             Робить зрідка             Не робить

    1          Створює сприятливі умови для індивідуального розвитку й етичного формування особистості школярів                                     2          Вивчає індивідуальні особливості учнів                                         

    3          Вивчає й аналізує сімейне виховання                                             

    4          Створює умови для адаптації кожного підлітка в колективі                                            

    5          Сприяє тим, хто додатково навчається в гуртках, секціях, клубах                                              

    6          Залучає батьків до участі в позакласній роботі                                          

    7          Працює з учнями закріпленого за ним класу                                             

    8          Здійснює вивчення особистості кожного, хто навчається в класі                                               

    9          Сприяє розвиткові навичок спілкування в учнів, допомагає вирішувати проблеми, які виникають під час спілкування з товаришами, батьками                                      

    10        Здійснює допомогу учням в навчальній діяльності. Виявляє причини низької успішності, допомагає їх усунути                                     

    11        Оновлює зміст життя колективу класу відповідно до вікових інтересів учнів                                      

    12.       Веде активну пропаганду здорового способу життя                                            

    13        Підтримує постійний контакт з батьками                                      

    14        Забезпечує організацію вільного часу учнів                                               

    15        Працює в тісному контакті з учителями-предметниками                                                

    Обробивши і проаналізувавши анкети, можна побачити власні недоліки в роботі, переосмислити їх і зро¬бити основними завданнями роботи на наступний навчальний рік.

     

    Класний керівник очима вихованців (опитувальник для учнів)

     Інструкція. Прочитай твердження та запитання і варіанти відповідей на них. Візьми у кружечок букву тієї відповіді, яка тобі здається правильною.

    1.  В якому настрої ти йдеш до школи?

    А) Радісно;

    Б) зі звичною байдужістю;

    В) з передчуттям неприємностей;

    Г) швидше б усе це скінчилося.

    2.  Чи бувають у тебе в школі неприємності?

    А) Часто;

    Б) рідко;

    В) ніколи.

    3.  Якщо бувають, хто їх спричиняє?

     А) Учителі-предметники;

    Б) класний керівник;

    В) учні мого чи іншого класу;

    Г) я сам/сама.

    4.  Чи бувають у тебе конфлікти з класним керівником?

    А) Часто;

    Б) рідко;

    В) ніколи.

    5.  Яку роль, на твою думку, виконує твій класний керівник?

    А) Контролера за успішністю і дисципліною;

    Б) другої мами;

    В) організатора дозвілля;

    Г) помічника у складних обставинах;

    Д) старшого товариша;

    Е) іншу.

    6.  Що властиве класному керівникові стосовно тебе?

    А) Хвалити;

    Б) підбадьорювати;

    В) робити зауваження;

    Г) лаяти;

    Д) скаржитися батькам;

    Е) бути вічно не вдоволеним;

    Ж) інше.

    7.  Що ти відчуваєш до свого класного керівника?

    8.  Тобі хотілося б у нього запозичити:

    А) великодушний характер;

    Б) манеру поведінки;

    В) Вміння завжди добре виглядати;

    Г) різнобічні знання;

    Д) інше.

    9.  Ти порадив би своєму класному керівникові:

    А)                                    Б)

    10.  Ти вважаєш, що твій клас:

     А) дружний і згуртований;

    Б) поділений на групи;

    В) кожен окремо.

     

    11.  Які класні заходи тобі сподобалися найбільше?

    А)                          Б)                           В)

    12. Що ти знаєш про свого класного керівника? (Захоплення,мрії)?

    13. Чи можна сказати, що тобі пощастило навчатись у цьому класі?