Приветствую Вас Гость | RSS
Регистрация | Вход

Темы для Юкоз

Поделиться

Вхід на сайт

Оголошення

Гімназія №5

Відділ освіти

Теги
конкурси Гімназія новий рік свято новини Освіта Урок учні ЗНО ЗНО-2016 реєстрація ЗНО засідання МО методичне об'єднання ММО

Пошук

Календар
«  Липень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Архів записів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14

Друзі мого сайту
  • Чугуївська гімназія№5
  • Освіта.ua
  • Відділ освіти Чугуївської міської ради
  • КВНЗ ХАНО
  • Департамент освіти Харківської облдержадміністрації

  • Час життя сайту

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Про учнівське наукове товариство «ЕРУДИТ»

     Наука необхідна народові. Країна, яка не розвиває науки, невідворотно перетворюється на колонію. Ф.Жоліо-Кюрі

     

       Учнівське наукове товариство «Ерудит» створене 26.09.2012 р. і працює на базі Чугуївської гімназії №5 Чугуївської міської ради Харківської області. Товариство забезпечує інтелектуальний розвиток учнів, залучення їх до активного процесу навчання шляхом науково-дослідницької, винахідницької діяльності в галузі науки та сприяє самовизначенню в майбутній професії.

     

     

     Головні завдання учнівського наукового товариства «Ерудит»:

    - виявлення, розвиток та підтримка обдарованих учнів, юних талантів;

    - створення умов для творчого самовдосконалення учнів та їх стимулювання;

    - пропаганда досягнень науки і техніки, пропаганда наукових досягнень учнівської молоді;

    - сприяння додатковій освіті учнів шляхом залучення до творчої діяльності;

    - підвищення інтересу учнівської молоді до поглибленого вивчення базових дисциплін.

       Принципи:

    - безперервність;

    - систематичність і послідовність;

    - свідомість;

    - активність і самостійність;

    - індивідуалізація й диференціація;

    - оптимізація.

       Структурною основою НТ «Ерудит» є секції, в які входять студії, центри, лабораторія, гуртки, клуб тощо. 

    Керівним органом наукового товариства учнів є Рада, до якої входять: голова, секретар, керівники секцій, наукові керівники, завідуючі профілями, дійсні члени НТ. Рада обирається на конференції терміном на три роки.

    Дійсними членами НТ можуть стати слухачі, які мають самостійні й апробовані роботи, навчаються в секціях НТ не менше 2 років. Прийом учнів у членство НТ здійснюється на основі їхньої письмової заяви. 

    У своїй діяльності учнівське наукове товариство «Ерудит» керується Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Концепцією загальної середньої освіти, Положенням про малу академію наук учнівської молоді (наказ МОН України від 09.02.2006 року № 90), указами президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення і функціонування та розвитку освіти в Україні» (№ 1013\2005 від 04.07.2005), «Про національну доктрину розвитку освіти» (№347 від 17.04.2002 року), Статутом Чугуївської гімназії №5, Статутом учнівського наукового товариства «Ерудит», Конституцією парламентської республіки. Основою діяльності учнівського наукового товариства «Ерудит» є Статут.

    Учнівське наукове товариство «Ерудит» має право:

    - визначати форми та засоби організації навчально-виховного процесу відповідно до затверджених програм освітньої діяльності;

    - визначати зміст освіти з урахуванням державних норм і стандартів; 
    - розробляти й впроваджувати власні програми навчальної та науково-методичної роботи;

    - проводити науково-дослідницьку, експериментальну, пошукову роботу;

    - створювати інформаційний центр Інтернет;

    - встановлювати у відповідності до чинного законодавства системи оплати праці та форми матеріального заохочення працівників в межах відповідних фондів власного бюджету;

    - отримувати кошти і матеріальні цінності від органів державного управління, фондів, меценатів, інших юридичних і фізичних осіб. 

    Обов'язком учнів-слухачів і дійсних членів Малої академії є: 
    - постійне вдосконалення своїх знань;

    - активна участь у роботі НТ;

    - активна участь у пропаганді наукових знань, досягнень науки і техніки;

    - широке залучення учнів до науково-технічної творчості, дослідницької роботи;

    - допомога учнівським колективам у проведенні конкурсів, олімпіад, виставок, наукових конференцій.

       Дійсні члени мають право брати участь в обласних, всеукраїнських, міжнародних науково-практичних конкурсах, турнірах учнівської молоді. Призери цих заходів користуються пільгами при вступі до вищих навчальних закладів України відповідно до нормативних документів Міністерства освіти і науки України.

       Дійсні члени НТ за клопотанням методичної ради гімназії можуть звільнятися від навчальної практики. 

       Науково-методичне забезпечення діяльності НТ «Ерудит» здійснює методична рада Чугуївської гімназії №5 Чугуївської міської ради Харківської області, яка сприяє якісному оновленню змісту, форм і методів роботи із творчо обдарованою учнівською молоддю. Організація роботи НТ та наукової роботи у закладі здійснюється за наказом директора гімназії.

       Наказами директора гімназії затверджується робота відділень, секцій МАН, тематика науково-дослідницьких робіт, організація та проведення шкільних предметних олімпіад, конкурсів та участь у міських, обласних, Всеукраїнських формах конкурентної взаємодії учнів-членів НТ, підсумки роботи. 
       У закладі налагоджена система виявлення, розвитку обдарованих учнів, що має модульний характер.

    МОДЕЛЬ

    Для того, щоб ця модель працювала, усім учасникам потрібно чітко знати «етапи шляху» та усвідомлювати форми і методи власної діяльності. Тому кожна структурна частина проекту підпорядковується динамічній системі спостереження, аналізу, оцінки та прогнозування. Визначається періодичність досліджуваних процесів, інструментарій та прийняття управлінського рішення.

    Важливим підґрунтям психологічного супроводу вважаємо спрямованість на власні потреби дитини, які є актуальними для неї в даний час, важливими нині, а не в майбутньому.

        Психологічне здоров'я учня – це створення позитивної «Я-концепції», позитивного психологічного клімату в шкільному соціумі та встановлення нових відносин співробітництва. Вважаємо, що головне завдання – дати поштовх до прояву внутрішніх сил і можливостей особистості учня, активізувати і використати їх для більш повного і вільного розвитку школяра. Важливу роль відіграють і психологічні ресурси обдарованої дитини. Тому психолог повинен з’ясувати, а потім  і розвинути психологічні ресурси дитини. 

    Завдання психолога – допомогти дитині у її розвитку, враховуючи особливості обдарованих учнів. На основі тверджень психологів і власних спостережень зробили висновок, що обдарована дитина володіє позитивними якостями і властивостями, але разом з цим існують так звані негативні супутники розвитку творчої особистості: егоїстичність, завищена самооцінка, комплекс «Я не такий», розкиданість інтересів, зверхність, вразливість, схильність до стресів, демонстративність. Працювати з такими дітьми водночас і цікаво, і важко. Тому пріоритет надається визначенню життєвого досвіду учнів, рівня розвитку загальних здібностей кожного, інтересів, інтелектуального розвитку, якостей та акцентуацій характеру обдарованої дитини.

    Ефективність психологічного супроводу в закладі визначається за допомогою здійснення оперативного оцінювання психологічного впливу, експрес-діагностики для встановлення рівня та динаміки прогнозування, особистісного зростання та психологічного комфорту, на основі порівняння отриманого результату з розробленою моделлю випускника гімназії та за допомогою анкетування. Структура психологічного супроводу не є догмою, вона може динамічно змінюватися залежно від обставин роботи у кожному конкретному випадку.

    Механізми виявлення обдарованих дітей

    Обдарована особистість завжди багатогранна, всебічно розвинена, має свій, відмінний від традиційного, спосіб мислення та сприйняття. Чи просто виховувати таку особистість? Непросто, але цікаво.

       Обдарованість – це рідкісне явище чи закономірне? На це питання немає однозначної відповіді. Одні науковці стверджують, що обдарованих дітей дуже мало, всього від одного до трьох відсотків. Тут мова йде про тих обдарованих дітей, котрих називають «особливо» чи «високообдарованими», в талановитості яких не сумніваються. Інші стверджують, що всі діти від природи обдаровані, але ми. дорослі, не завжди можемо створити ті умови, завдяки яким природні здібності розвиваються.

       Яскраву обдарованість демонструє мала частина дітей, але потенційна обдарованість до різних видів діяльності є у багатьох. Є діти з прихованою обдарованістю, котра не проявилася. Наприклад, дитина могла бути хорошим шахматистом, але в школі цьому не вчать.

       Обдарованість як психічне утворення – це системна, комплексна якість психіки, котра включає в себе пізнавальну, емоційно-вольову і особистісну сфери. 
       Основними рисами загальної розумової обдарованості є:

    • ранній прояв високої пізнавальної активності та допитливості;
    • швидкість і точність виконання розумових операцій;
    • багатство мовного словника;
    • установка на творче виконання завдань, розвиток творчого мислення і уяви;
    • володіння основними компонентами вміння вчитися.

       Обдаровані діти зазвичай добре встигають з математики, вправно розв’язують задачі, демонструють широкий діапазон інтересів і широку обізнаність; часто віддаються власній улюбленій справі з великим ентузіазмом, який інколи межує з одержимістю; багато обдарованих учнів володіють здатністю до концентрації, демонструють велику силу бажання, твердо йдуть до своєї мети; вони спостережливі, бачать зв’язки і генерують ідеї на основі даних фактів; швидко запам’ятовують і проявляють незвичну уяву; тягнуться до дорослих людей.

       Індикатором високих інтелектуальних здібностей можуть бути:

    1. Рання мова і вживання складних слів.

    2. Раннє засвоєння рахунку, читання і письма.

    3. Допитливість, швидке сприймання, міцна пам’ять.

    4. Вживання речень зі складними синтаксичними конструкціями.

    5. Здатність класифікувати предмети і явища.

    6. Інтуїтивне мислення.

    7. Бажання робити все по-своєму.

    8. Винахідливість, своє бачення розв’язку.

    9. Захоплення альтернативами.

    10. Вміння ставити запитання.

    11. Легкість у придумування нових слів і понять.

    12. Інтерес до інтелектуальних ігор.

    13. Притаманність певних спеціальних здібностей.

    Існує поняття односторонньої розумової обдарованості, коли одні розумові здібності дитини розвинені високо, інші – нижче середнього рівня.

    Наприклад, вербальний інтелект переважає над невербальним та навпаки. Односторонність означає дисгармонію в здібностях – наявність у дитини і таких здібностей, рівень котрих не досягає норми. Коли ж ми говоримо, що даний учень володіє високими спеціальними здібностями (наприклад, в музиці), то це зовсім не передбачає, що інші здібності в нього не розвинені. Високі спеціальні здібності, як правило, розвиваються на фоні достатньо високого загального інтелекту.

    Чи вважати таких дітей (з односторонньою розумовою обдарованістю) обдарованими? Так, але при цьому вказувати, про яку розумову обдарованість йде мова – загальну чи односторонню.

    В основі всіх механізмів виявлення обдарованості учнів лежить діагностика їх здібностей, тобто проведення тестів на визначення рівня інтелекту.

    Найпопулярнішими тестами на виявлення рівня розумового розвитку, які використовуються в гімназії, є тест Векслера для різних вікових категорій, тест А. Отіса, Р. Ленона, що дає можливість груповим методом вивчити рівень розвитку інтелекту. Також тест персональних досягнень Вандерліка, що має на меті визначення загального рівня інтелекту та особливостей розвитку компонентів структури інтелекту (вербального та невербального).

       Дитина з високими інтелектуальними можливостям може бути виявлена за допомогою тестів на інтелект, проте вона може бути обдарована в тій галузі, де тести на інтелект є поганими індикаторами. За допомогою цих методик не виявиш дитину з багатою уявою і творчим мисленням; соціально і етично обдаровану дитину; вправну в кресленні, будівництві, конструюванні; дитину, яка має значні академічні успіхи, але отримує низькі показники в тестуванні інтелекту. Інтелектуальний потенціал особистості не може бути зведений до вибору однієї діагностичної методики. Для достовірності характеристики високих можливостей учнів, переконання в тому, що дитина обдарована, в гімназії №5 використовується комплекс тестів, які врахують різні сфери розвитку: оригінальність, гнучкість, продуктивність мислення, здатність до аналізу і синтезу, класифікація і категоризація, висока концентрація уваги, пам’ять; спостереження за сферою особистісного розвитку: захопленість задачею, перфекціонізм, нонконформізм, лідерство, дух суперництва, широта інтересів.

    Розуміння природи обдарованості активізує роботу педагогів у створенні оптимальних умов для прояву і розкриття потенціалу дитини, які будуть опиратися на рекомендації психолога, технології особистісно зорієнтованого, різнорівневого навчання.

    Своєчасне виявлення категорії обдарованих дітей передбачає знання структурно-якісних характеристик обдарованості педагогами, які зможуть помітити своєрідність дитини, методик їхнього виявлення і розвитку, організаційних заходів, у рамках яких відбувається практична робота з розвитку творчих здібностей і обдарованості та спільно з психологічною службою сприяти подальшому розвитку і самореалізації таких учнів.

          Науковий рівень навчально-виховного процесу у НТ «Ерудит» забезпечують: науковці ВНЗ – ресурсні особи, які допомагають у виконанні науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії, організовують консультації педагогічним працівникам на базі Чугуївської гімназії №5, надають обладнання та матеріали для виконання експериментальних та пошукових досліджень.

       Організаційна робота зі створення й розвитку НТ «Ерудит» проводиться методичною радою Чугуївської гімназії №5, яка сприяє створенню творчих зв'язків із науковими центрами, вищими навчальними закладами, надає допомогу у підготовці творчих розробок для юних науковців.

       НТ «Ерудит» організовує свою діяльність у формі:

    - регулярної роботи факультативів, курсів за вибором, спецкурсів, гуртків, клубів, занять олімпійського резерву, які працюють протягом року на базі гімназії;

    - індивідуальної роботи учнів під керівництвом педагогів-наукових керівників на базі навчальних, культурно – просвітницьких закладів, дослідних станцій;

    - конференцій, колоквіумів, конкурсів-виставок тощо;

    - конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт учнів.

    Система роботи НТ підпорядкована концептуальним положенням якісної освіти, відповідає завданням гімназії, враховує потреби і можливості вчителів та учнів. Основною формою роботи кожного учня у НТ є дослідницько-пошукова.
    Відповідно до плану роботи НТ щорічно проводяться науково-практичні конференції, семінари, тренінги.

    НТ має друкований орган «Науковий вісник», здійснює друк інформаційно-аналітичних документів, збірників тез науково-дослідницьких робіт учнів-членів НТ. У роботі НТ беруть участь і учні 2-8 класів, які займаються у школах олімпійського резерву, працюють у міських олімпіадах, конкурсах, пробують себе у написанні дослідницьких робіт. Для них розроблені методичні рекомендації щодо написання науково-дослідницьких робіт. 
    Громадсько активна гімназія – це заклад, який залучає громаду до процесу управління гімназією, здійснює мобілізацію місцевих ресурсів для забезпечення потреб, довготривалих цілей і гімназії, і громади, що загалом сприяє розвитку гімназії і громади, зміцненню партнерства між нами.

       Розвиток наукової творчості та її підтримка – справа для гімназії досить нелегка. Тому проблема співробітництва закладів середньої та вищої освіти і науки є актуальною. У Чугуївській гімназії №5 такими формами взаємодії є: 
    - науково-методична та консультаційна допомога з боку науковців;

    - участь в олімпіадах, семінарах учнів, які проводять ВНЗ; 

    - доступу учнів і вчителів до інформаційної та матеріально-технічної бази закладів науки.

    Добре налагоджений зв'язок із культурно-просвітницькими закладами, установами та організаціями Чугуєва та Харкова, в яких учні мають змогу проходити навчальну практику, здійснювати пошукову роботу, працювати з архівами, документами, відвідувати експозиційні зали тощо.

        Тісний зв'язок гімназія тримає з батьківською громадськістю, батьки виступають консультантами, бо є співробітниками та працівниками установ організацій міста, беруть участь у церемоніях нагородження та вшанування кращих учнів гімназії, презентують роботу гімназії НТ.

        Робота з організації державно-громадського управління НТ здійснюється за напрямками: інформаційний, консультаційний, діяльнісний.

    З часу свого існування у НТ навчалися близько 85 учнів. З них 86% мали статус слухачів, 14% - дійсні члени НТ «Ерудит». З року в рік зростає кількість учасників та призерів ІІ та ІІІ етапів конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України, що свідчить про актуальність конкурсу серед учнівської молоді та високий рівень його організації.