Учитель - оберіг дитинства - Конспекти уроків
Приветствую Вас Гость | RSS
Регистрация | Вход

Темы для Юкоз

Поделиться

Вхід на сайт

Оголошення

Гімназія №5

Відділ освіти

Теги
конкурси Гімназія новий рік свято новини Освіта Урок учні ЗНО ЗНО-2016 реєстрація ЗНО засідання МО методичне об'єднання ММО

Пошук

Календар
«  Березень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Архів записів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14

Друзі мого сайту
  • Чугуївська гімназія№5
  • Освіта.ua
  • Відділ освіти Чугуївської міської ради
  • КВНЗ ХАНО
  • Департамент освіти Харківської облдержадміністрації

  • Час життя сайту

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Урок української мови у 4 класі  "Прислівники близькі та протилежні за значенням" 

    Завантажити конспект уроку http://dfiles.ru/files/iespszyqp

    Завантажити презентацію до уроку  http://dfiles.ru/files/q8w5cs969

    Тема: Прислівники близькі та протилежні за значенням

    Мета: повторити і закріпити знання учнів про прислівник, розкрити виражальні можливості прислівників-антонімів, прислівників-синонімів ; вчити добирати відповідні прислівники; розвивати комунікативну компетентність, вміння вчитися; виховувати старанність, інтерес до навчання.

    Обладнання : презентація до уроку, мультимедійний проектор, екран, картки для індивідувальної роботи.

    Тип уроку:  урок закріплення знань, умінь, навичок

    Хід уроку:

    І Організаційний момент

    Перевірка готовності до уроку. Створення психологічного клімату на уроці.

    ІІ Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

    • У нас сьогодні незвичайний урок. Ми вирушаємо у космічну  подорож по Сонячній системі. Тема сьогоднішнього уроку перед вами

    • Як ви вважаєте, що ми будемо роботи на уроці?(пропозиції учнів)
    • А запрошує нас на космічний корабель свого батька Аліса, яка дуже любить подорожувати, нажаль вона вчила погано  в школі рідну мову  і боїться не впоратись з  випробуваннями. Я впевнена, що ви зможете їй у цьому допомогти.

    ІІІ Актуалізація опорних знань учнів

    1. Повторення вивченого про прислівник.

    - Ми вирушаємо з планети Земля - 4 планети Сонячної системи.

    - До складу Сонячної системи входять 9 планет . Ми наближаємося до першої зупинки найближчої до Сонця планети Меркурій. (Слайд4) Меркурій – холодна та тверда планета, що світиться відбитим сонячним світлом. Її маса у 18 разів менша за масу Землі. Нам необхідно пригадати все, що ви знаєте про прислівник . (Створення «Асоціативного куща»)

     (Слайд 5)

    • Наступна зупинка «Планета Венера». Ії називають найбільшою таємницею Сонячної системи. Від очей спостерігачів Венеру приховує потужна атмосфера. Названа вона на честь римської богині любові, краси й родючості. Її можна помітити лише на світанку.(Слайд 6)
    1. Дидактична гра «Словниковий зорепад». (Слайд 7-19)

    Словникова робота. Самостійна робота . Перевірка.

    Бад…оро, гл..боко, вес..ло, ввеч..рі, в..с..ни, вп…ред, щохв…лини, попер..ду, (з)заду, (на)зустріч, (з)верху, спер..ду.

    VІ.  Вивчення нового матеріалу

    • А ми вирушаємо до четвертої зупинки «Планета Марс». За величиною він вдвічі менший від Землі. На Марсі є пори року, він дуже схожий на Землю.(Слайд 20)

    1.Дібрати антоніми-прислівники. Самостійна робота за варіантами.(Слайд 21)

    -Що таке антоніми?

    1 варіант                                                        2 варіант

    Гарно-                                                          Радісно-

    далеко-                                                         корисно-

    праворуч-                                                    вперед-

    тепло-                                                           ввечері-

    Взаємоперевірка роботи.

    -Пригадайте загадки або прислів’я з прислівниками-антонімами.

    -Ми подорожуємо далі. Зупинка «Планета Юпітер». Ця планета найбільша у Сонячній системі. Вона у 11 разів більша від Землі, має назву від головного давньоримського бога-громовержця Юпітера.(Слайд 22)

    2. Дібрати до стійких словосполучень синоніми-прислівники.(Слайд 23)

    Робота в парі.

    Лягати разом із курми -

    шукати по гарячих слідах -

    працює, як сонна муха –

    дав, як кіт наплакав –

    прийде, як рак свисне –

    мчати, як стріла -

    • Вирушаємо далі. Наступна зупинка «Планета Сатурн».(Слайд 24)

    Сатурн - теж планета-гігант. Прикметною рисою є її кільця, які складаються зі снігу та криги, названа на честь давньоримського бога землеробства та врожаю Сатурна.

    Фізкультхвилинка (Слайд 25)

    • Наступна зупинка «Планета Уран». Спочатку її спостерігали, як зірку, бо вона дуже віддалена від Сонця. У 1781 році англійський астроном Уільям Гершель назвав її на честь давньогрецького бога неба Урана.(Слайд 26)

    VІІ.Закріплення вивченого

    1. Розрізнення прислівників та прикметників

    -Знайдіть у реченнях споріднені слова. Якими частинами мова вони виражені?(Слайд 27)

    А весна щедро розсипає різнокольорові подарунки.

    А щедра весна розсипає подарунки.

    • Яке з двох речень більш влучне, яскраве?
    • А ось і предостання планета Сонячної системи - Нептун. Вона має назву від давньоримського бога морів Нептуна, обертається навколо Сонця за 164 роки. Її теж спостерігали, як зірку, бо вона дуже віддалена від Сонця.(Слайд 28)

    2.Утворення прислівників від прикметників. (Слайд 29)

    Щасливий, добра, холодний, рішучий, теплий, привітна, гарячий, правильне, прекрасне.

    3. Розбір прислівників за будовою.(тепло, привітно)

    • А ось і остання планета Сонячної системи - Плутон. Вона названа на ім‘я міфічного бога підземного царства, бо вона знаходиться дуже далеко від Сонця і її майже не видно.(Слайд 30)
    1. Розшифруй ребуси (Слайд 31, 32)
    • Час повертатися разом з Алісою на планету Земля. Вона дуже дякує  за допомогу. Подивіться, яка чудова пора року зараз на планеті Земля.(Слайди 34-48)

    (Вчитель читає вірш про весну на фоні музики )

    Знаю я: весна настане –

    З хмарки сонечко прогляне.

    Землю-матінку пригріє,

    Степ кругом зазеленіє.

    Коли сонечко пригріє,

    Потечуть струмки,

    Вся земля зазеленіє,

    Зацвітуть квітки.

    (Михайло Стельмах)

    • Ви вдома у літературних творах шукали порівняння, епітети, слова вжиті у переносному значення про весну.

    -Яка ж вона весна?

    - Що відбувається у природі навесні?

    -Яке навесні небо, сонце?

    -Як зустрічають весну тварини, рослини?

    4. Розвиток мовлення. Складання усного твору «Весна прийшла». Використовуйте у ваших творах виразні засоби та  прислівники. (Картки з опорними словами для слабких учнів)

    Перевірка складених творів (4-5 учнів)

    VІІ Підсумок уроку.

    • Ви гарно попрацювали на уроці.
    • Чи справдились ваші сподівання?
    • Що ви повторили на уроці?
    • Яке завдання було для вас найскладнішім? А яке найцікавішим?
    • Аліса дякує вам за допомогу і вирушає далі разом з батьком.(Слайд 49)
    • А ось, як виглядає наша Сонячна система. Якщо ви хочете більше про неї дізнатися зверніться до енциклопедій. (Слайд 50)

                                             

            Картка

    Пробуджується, співають струмочки, з’являється смарагдова травичка, повертаються перелітні птахи, прикрашається після зимового сну, пернаті музиканти, запах духмяних рослин, оновлення природи.

    Картка

    Пробуджується, співають струмочки, з’являється смарагдова травичка, повертаються перелітні птахи, прикрашається після зимового сну, пернаті музиканти, запах духмяних рослин, оновлення природи.

    Картка

    Пробуджується, співають струмочки, з’являється смарагдова травичка, повертаються перелітні птахи, прикрашається після зимового сну, пернаті музиканти, запах духмяних рослин, оновлення природи.