Приветствую Вас Гость | RSS
Регистрация | Вход

Темы для Юкоз

Поделиться

Вхід на сайт

Оголошення

Block title

Гімназія №5

Відділ освіти

Теги
конкурси Гімназія новий рік свято новини Освіта Урок учні ЗНО ЗНО-2016 реєстрація ЗНО засідання МО методичне об'єднання ММО

Пошук

Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Архів записів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 16

Друзі мого сайту
  • Чугуївська гімназія№5
  • Освіта.ua
  • Відділ освіти Чугуївської міської ради
  • КВНЗ ХАНО
  • Департамент освіти Харківської облдержадміністрації

  • Час життя сайту

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    План роботи заступника директора

    з навчальної роботи з молодими вчителями

    1. Ознайомлення вчителя-стажиста з правилами внутрішкільного розпорядку гімназії, з основними правами і обов’язками педагога (Закон України «Про загальну середню освіту», статут гімназії), з оплатою праці.
    2. У ході вступної бесіди виявити нахили, здібності, потенційні можливості молодого вчителя, його сімейний стан, матеріальне становище, побутові умови.
    3. Закріплення  за вчителем-стажистом наставника.
    4. Надання допомоги молодому вчителю у плануванні його роботи.                                
    5. Ознайомлення вчителя-стажиста з організацією виховної роботи у школі.
    6. Включення вчителя-стажиста до роботи школи молодого вчителя.
    7. Проведення методичними кафедрами роботи щодо вдосконалення професійної майстерності молодого вчителя.
    8. Складання розкладу уроків для організації взаємовідвідування уроків учителя-стажиста і його наставника.
    9. Проведення діагностування молодого вчителя (в кінці першого року роботи).
    10. Організація самоосвіти молодого вчителя.
    11.  Включення молодого вчителя в роботу майстер-класів, творчих груп.
    12. Складання пам’яток на допомогу вчителю-початківцю.
    13. Ознайомлення вчителя з передовим педагогічним досвідом.
    14. Організація, здійснення внутрішкільного контролю за роботою молодого вчителя.
    15. Організація і проведення «Дебюту молодого вчителя».

     

    Зміст і форми роботи наставника зі стажистом

    1. Складання індивідуального плану роботи стажиста з урахуванням його потреб і можливостей.
    2. Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів з їх подальшим обговоренням.
    3. Спільні відвідування уроків досвідчених колег і їх ретельний аналіз.
    4. Випереджувальне відвідування стажистом уроків, що проводяться наставником.
    5. Спільне зі стажистом складання календарно-тематичних планів, конспектів уроків.
    6. Допомога стажисту в розробці уроків, позакласних заходів.
    7. Надання стажисту рекомендацій щодо самоосвіти.
    8. Ознайомлення стажиста з науково-методичною літературою.
    9. Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших учителів.
    10. Допомога в роботі з важковиховуваними дітьми та їх сім’ями .
    11.  Залучення стажистів до методичної, громадської роботи.

    Пам’ятка наставнику для аналізу уроку молодого вчителя

    1. Чи зацікавив вас урок ?
    2. Чи забезпечується цілеспрямована розумова діяльність учнів?
    3. Чи дотримується вчитель педагогічного такту?
    4. Як створюються ситуації для глибокого сприймання матеріалу, емоційних переживань учнів?
    5. Як здійснюється контакт з класом та окремими учнями, тобто як налагоджено зворотній зв’язок?
    6. Наскільки ефективно організовано самостійну роботу учнів, як учитель озброює їх навичками самоосвіти, самоконтролю?
    7. Що на уроці найбільше вдалося вчителеві?
    8. Які заходи виховного характеру було здійснено?
    9. Як формувалася на уроці свідома робоча дисципліна?
    10. Що не вдалося? Чому? Як працювати над усуненням недоліків?

     

    Памятка для наставника

    1. Разом зі стажистом глибоко проаналізувати навчальні плани і пояснювальні записки до них.
    2. Допомагати стажисту скласти календарно-тематичний план, звернувши особливу увагу на підбір матеріалу для систематичного повторення, практичних і лабораторних робіт, екскурсій.
    3. Допомагати у підготовці до уроків, особливо перших уроків, першої зустрічі з учнями. Найбільш важкі теми розробляти разом зі стажистом. У своєму класі намагатися вивчати складний матеріал з випередженням на 2-3 уроки, щоб дати стажисту можливість навчитися методиці розкриття найбільших складних тем.
    4. Допомагати стажисту у веденні тематичного обліку знань, проведенні залікових уроків.
    5. Разом підбирати і готувати дидактичний матеріал, наочні посібники, тексти задач, вправ, контрольних, самостійних , залікових робіт.
    6. Відвідувати уроки стажиста з наступним їх детальним аналізом, запрошувати його на свої уроки, разом їх обговорювати.
    7. Допомагати у підборі літератури для самоосвіти.
    8. Ділитися досвідом шляхом доброзичливого показу зразків роботи.
    9. Допомагати своєчасно, з терпінням, наполегливо. Ніколи не забувати відмічати позитивне в роботі стажиста.
    10. Вчити не копіювати, не сподіватися на готові розробки, а виявляти власний педагогічний почерк.

     

    Поради досвідчених колег молодому вчителю

    1. Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто у класі.
    2. Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.
    3. Не використовуйте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.
    4. Поясніть учням мету, завдання уроку.
    5.  Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.
    6. Не спішіть виправляти помилку учня, краще, якщо її виправлять однокласники.
    7. Намагайтеся організувати самостійну роботу учнів на уроці.
    8. На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.
    9. При використанні технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, наочності  не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.
    10. При організації самостійної роботи, гри, усних відповідей не квапте учнів.
    11. Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів інноваційних технологій.
    12.  Звертайте увагу на виховні аспекти уроку.
    13. Домашнє завдання потрібно давати з поясненням, до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника. Проводьте фізхвилинку.
    14.  Пам’ятайте: кожний урок не повинен бути схожий на попередній.

     

    Рекомендації з підготовки молодого вчителя до уроку

    1. Вчитайтеся у розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках – і в пояснювальну записку до програми.
    2. Вивчайте матеріал цього розділу, питання, теми.
    3. Сформуте задум уроку, дайте відповідь на питання, щоб ви хотіли досягнути у результаті його проведення, сформулюте мету уроку.
    4. Уявіть колектив даного класу, уявно намалюйте конкретних учнів. Уявіть психологію цих учнів, використовуючи мистецтво педагогічне перевтілення, намагайтеся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.
    5. Виберіть з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних учнів.
    6. Зіставте вибрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюйте свої дії на даному уроці.
    7. Продумайте структуру уроку і зафіксуйте все знайдене у плані-конспекті.
    8. Підготуйте наочні посібники, не забудьте підготувати і перевірити справність ТЗН.
    9.  Повторіть вузлові елементи плану, продумайте непередбачені обставини.
    10. Спитайте себе : «Чи готовий я до уроку?».

     

    План роботи

    школи молодого вчителя

    у 2014/2015 н.р.

    Мета: формування професійних умінь і навичок, які відповідають сьогоднішнім вимогам педагогічної науки і практики, підготовка молодих спеціалістів до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження, методів перспективного педагогічного досвіду.

    Засідання 1

    1. Обговорення плану роботи школи молодого вчителя на наступний рік
    2. Бесіда « Особливості третього етапу стажування у процесі професійного становлення молодого вчителя ».
    3. Лекція  « Основні принципи  особистісно орієнтованого навчання та їх впровадження у практику роботи молодих спеціалістів ».  

    4. Самоаналіз уроку як засіб підвищення його ефективності.

    1. Практичне опрацювання:
    • нормативно-правових документів про освіту,
    • вимог до ведення шкільної документації,
    • методичних рекомендацій щодо викладання навчальних предметів у наступному році

    Засідання 2

    1. Що таке « інтеракція » і навіщо вона потрібна у навчанні.                                                                     
    2. Інтерактивне навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів.                                                                                                  
    3. Психолого-педагогічний тренінг « Адаптація молодих спеціалістів до педагогічної діяльності».                                                                                        
    4. Діагностика педагогічної оцінки та самооцінки готовності молодого спеціаліста до саморозвитку. Заповнення діагностичних карток. Аналіз результатів.                                                                                                  
    5. Взаємовідвідування уроків вчителями-наставниками та стажистами. 

    Засідання 3

    1. Педагогічна творчість як основа формування педагогічної майстерності вчителя:
    • Що таке майстерність у педагогіці.             
    • Умови розвитку творчості вчителя.             
    • Знайомство з творчою лабораторією вчителя-наставника.
    1. Дидактичні вимоги до сучасного уроку.  Вчитель–наставник.
    2. Комп’ютерно орієнтовані технології у навчально-виховній діяльності освітнього закладу.  
    3. Психолого-педагогічний тренінг « Адаптація молодих спеціалістів до педагогічної діяльності».  ІІ заняття.                                                                     
    4. Огляд новинок науково-методичної літератури.

    Засідання 4

    1. Опрацювання нормативно-правових документів щодо організації та проведення державної підсумкової атестації учнів 9-х та 11-х класів, семестрового, річного та підсумкового оцінювання рівня навчальних досягнень учнів 5-11 класів, проведення навчальної практики .                                                                       

      2. Фактори, які впливають на рівень навчальних досягнень учнів.                                                   

    3. Дитяча обдарованість, її види, соціально-психологічні передумови та основні методи виявлення.                                                                     

    1. Відкрите заняття спецкурсу « Інформаційна культура ».

         

        Засідання 5

    1. Круглий стіл « Від мудрого наставника до творчого молодого вчителя».
    2. Звіти молодих спеціалістів про роль школи молодого вчителя у їхньому професійному  зростанні.