Поделиться |
|
|
Вхід на сайт |
|
|
Оголошення |
|
|
Block title |
|
|
Гімназія №5 |
|
|
Відділ освіти |
|
|
Пошук |
|
|
Календар |
« Березень 2024 » | Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд | | | | | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|
|
Архів записів |
|
|
Наше опитування |
|
|
Час життя сайту |
|
|
Статистика |
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
|
|
План роботи заступника директора
з навчальної роботи з молодими вчителями
- Ознайомлення вчителя-стажиста з правилами внутрішкільного розпорядку гімназії, з основними правами і обов’язками педагога (Закон України «Про загальну середню освіту», статут гімназії), з оплатою праці.
- У ході вступної бесіди виявити нахили, здібності, потенційні можливості молодого вчителя, його сімейний стан, матеріальне становище, побутові умови.
- Закріплення за вчителем-стажистом наставника.
- Надання допомоги молодому вчителю у плануванні його роботи.
- Ознайомлення вчителя-стажиста з організацією виховної роботи у школі.
- Включення вчителя-стажиста до роботи школи молодого вчителя.
- Проведення методичними кафедрами роботи щодо вдосконалення професійної майстерності молодого вчителя.
- Складання розкладу уроків для організації взаємовідвідування уроків учителя-стажиста і його наставника.
- Проведення діагностування молодого вчителя (в кінці першого року роботи).
- Організація самоосвіти молодого вчителя.
- Включення молодого вчителя в роботу майстер-класів, творчих груп.
- Складання пам’яток на допомогу вчителю-початківцю.
- Ознайомлення вчителя з передовим педагогічним досвідом.
- Організація, здійснення внутрішкільного контролю за роботою молодого вчителя.
- Організація і проведення «Дебюту молодого вчителя».
Зміст і форми роботи наставника зі стажистом
- Складання індивідуального плану роботи стажиста з урахуванням його потреб і можливостей.
- Взаємовідвідування уроків і позакласних заходів з їх подальшим обговоренням.
- Спільні відвідування уроків досвідчених колег і їх ретельний аналіз.
- Випереджувальне відвідування стажистом уроків, що проводяться наставником.
- Спільне зі стажистом складання календарно-тематичних планів, конспектів уроків.
- Допомога стажисту в розробці уроків, позакласних заходів.
- Надання стажисту рекомендацій щодо самоосвіти.
- Ознайомлення стажиста з науково-методичною літературою.
- Обговорення новинок педагогічної літератури, творчих здобутків інших учителів.
- Допомога в роботі з важковиховуваними дітьми та їх сім’ями .
- Залучення стажистів до методичної, громадської роботи.
Пам’ятка наставнику для аналізу уроку молодого вчителя
- Чи зацікавив вас урок ?
- Чи забезпечується цілеспрямована розумова діяльність учнів?
- Чи дотримується вчитель педагогічного такту?
- Як створюються ситуації для глибокого сприймання матеріалу, емоційних переживань учнів?
- Як здійснюється контакт з класом та окремими учнями, тобто як налагоджено зворотній зв’язок?
- Наскільки ефективно організовано самостійну роботу учнів, як учитель озброює їх навичками самоосвіти, самоконтролю?
- Що на уроці найбільше вдалося вчителеві?
- Які заходи виховного характеру було здійснено?
- Як формувалася на уроці свідома робоча дисципліна?
- Що не вдалося? Чому? Як працювати над усуненням недоліків?
Пам’ятка для наставника
- Разом зі стажистом глибоко проаналізувати навчальні плани і пояснювальні записки до них.
- Допомагати стажисту скласти календарно-тематичний план, звернувши особливу увагу на підбір матеріалу для систематичного повторення, практичних і лабораторних робіт, екскурсій.
- Допомагати у підготовці до уроків, особливо перших уроків, першої зустрічі з учнями. Найбільш важкі теми розробляти разом зі стажистом. У своєму класі намагатися вивчати складний матеріал з випередженням на 2-3 уроки, щоб дати стажисту можливість навчитися методиці розкриття найбільших складних тем.
- Допомагати стажисту у веденні тематичного обліку знань, проведенні залікових уроків.
- Разом підбирати і готувати дидактичний матеріал, наочні посібники, тексти задач, вправ, контрольних, самостійних , залікових робіт.
- Відвідувати уроки стажиста з наступним їх детальним аналізом, запрошувати його на свої уроки, разом їх обговорювати.
- Допомагати у підборі літератури для самоосвіти.
- Ділитися досвідом шляхом доброзичливого показу зразків роботи.
- Допомагати своєчасно, з терпінням, наполегливо. Ніколи не забувати відмічати позитивне в роботі стажиста.
- Вчити не копіювати, не сподіватися на готові розробки, а виявляти власний педагогічний почерк.
Поради досвідчених колег молодому вчителю
- Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає непотрібних предметів біля дошки, чи чисто у класі.
- Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.
- Не використовуйте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки. Вводьте систему взаємоперевірки.
- Поясніть учням мету, завдання уроку.
- Коли пояснюєте новий матеріал, намагайтеся вичленити проблеми, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.
- Не спішіть виправляти помилку учня, краще, якщо її виправлять однокласники.
- Намагайтеся організувати самостійну роботу учнів на уроці.
- На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.
- При використанні технічних засобів навчання, комп’ютерної техніки, наочності не марнуйте час, намагайтеся використовувати засоби навчання ефективно.
- При організації самостійної роботи, гри, усних відповідей не квапте учнів.
- Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів інноваційних технологій.
- Звертайте увагу на виховні аспекти уроку.
- Домашнє завдання потрібно давати з поясненням, до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника. Проводьте фізхвилинку.
- Пам’ятайте: кожний урок не повинен бути схожий на попередній.
Рекомендації з підготовки молодого вчителя до уроку
- Вчитайтеся у розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках – і в пояснювальну записку до програми.
- Вивчайте матеріал цього розділу, питання, теми.
- Сформуте задум уроку, дайте відповідь на питання, щоб ви хотіли досягнути у результаті його проведення, сформулюте мету уроку.
- Уявіть колектив даного класу, уявно намалюйте конкретних учнів. Уявіть психологію цих учнів, використовуючи мистецтво педагогічне перевтілення, намагайтеся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.
- Виберіть з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних учнів.
- Зіставте вибрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюйте свої дії на даному уроці.
- Продумайте структуру уроку і зафіксуйте все знайдене у плані-конспекті.
- Підготуйте наочні посібники, не забудьте підготувати і перевірити справність ТЗН.
- Повторіть вузлові елементи плану, продумайте непередбачені обставини.
- Спитайте себе : «Чи готовий я до уроку?».
План роботи
школи молодого вчителя
у 2014/2015 н.р.
Мета: формування професійних умінь і навичок, які відповідають сьогоднішнім вимогам педагогічної науки і практики, підготовка молодих спеціалістів до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження, методів перспективного педагогічного досвіду.
Засідання 1
- Обговорення плану роботи школи молодого вчителя на наступний рік
- Бесіда « Особливості третього етапу стажування у процесі професійного становлення молодого вчителя ».
- Лекція « Основні принципи особистісно орієнтованого навчання та їх впровадження у практику роботи молодих спеціалістів ».
4. Самоаналіз уроку як засіб підвищення його ефективності.
- Практичне опрацювання:
- нормативно-правових документів про освіту,
- вимог до ведення шкільної документації,
- методичних рекомендацій щодо викладання навчальних предметів у наступному році
Засідання 2
- Що таке « інтеракція » і навіщо вона потрібна у навчанні.
- Інтерактивне навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів.
- Психолого-педагогічний тренінг « Адаптація молодих спеціалістів до педагогічної діяльності».
- Діагностика педагогічної оцінки та самооцінки готовності молодого спеціаліста до саморозвитку. Заповнення діагностичних карток. Аналіз результатів.
- Взаємовідвідування уроків вчителями-наставниками та стажистами.
Засідання 3
- Педагогічна творчість як основа формування педагогічної майстерності вчителя:
- Що таке майстерність у педагогіці.
- Умови розвитку творчості вчителя.
- Знайомство з творчою лабораторією вчителя-наставника.
- Дидактичні вимоги до сучасного уроку. Вчитель–наставник.
- Комп’ютерно орієнтовані технології у навчально-виховній діяльності освітнього закладу.
- Психолого-педагогічний тренінг « Адаптація молодих спеціалістів до педагогічної діяльності». ІІ заняття.
- Огляд новинок науково-методичної літератури.
Засідання 4
1. Опрацювання нормативно-правових документів щодо організації та проведення державної підсумкової атестації учнів 9-х та 11-х класів, семестрового, річного та підсумкового оцінювання рівня навчальних досягнень учнів 5-11 класів, проведення навчальної практики .
2. Фактори, які впливають на рівень навчальних досягнень учнів.
3. Дитяча обдарованість, її види, соціально-психологічні передумови та основні методи виявлення.
- Відкрите заняття спецкурсу « Інформаційна культура ».
Засідання 5
- Круглий стіл « Від мудрого наставника до творчого молодого вчителя».
- Звіти молодих спеціалістів про роль школи молодого вчителя у їхньому професійному зростанні.
|