Приветствую Вас Гость | RSS
Регистрация | Вход

Темы для Юкоз

Поделиться

Вхід на сайт

Оголошення

Block title

Гімназія №5

Відділ освіти

Теги
конкурси Гімназія новий рік свято новини Освіта Урок учні ЗНО ЗНО-2016 реєстрація ЗНО засідання МО методичне об'єднання ММО

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 16

Друзі мого сайту
  • Чугуївська гімназія№5
  • Освіта.ua
  • Відділ освіти Чугуївської міської ради
  • КВНЗ ХАНО
  • Департамент освіти Харківської облдержадміністрації

  • Час життя сайту

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    ДІЛОВА ГРА З БАТЬКАМИ " УМІННЯ ВИХОВУВАТИ - ЦЕ ТАЛАНТ"

    ДІЛОВА ГРА З БАТЬКАМИ

    УМІННЯ ВИХОВУВАТИ - ЦЕ ТАЛАНТ

    Мета: на конкретних прикладах проаналізувати випадки виховання, які викликають проблеми у бать-кік, дійти спільної думки щодо правильного виходу зі складних ситуацій; залучати батьків до сімейного читання педагогічної літератури; ознайомити з правами дітей, виховувати повагу до них як до рівноправних членів сім'ї, налагоджувати тісний зв'язок сім'ї та школи; відкрити батькам світ педагогіки, збагатити їх любов до дитини професійними порадами; намагатися разом уникнути непоправних помилок у вихованні дитини.

    Місце проведення: шкільна бібліотека, створити інтер'єр, який сприяє відвертому, щирому спілкуванню, кожному учаснику гри приколоти картку, на якій написано його ім'я та по батькові.

    ХІД ГРИ

    Звучить пісня, входять ведучі.

    1-ша ведуча. Доброго дня вам, шановне товариство! Ми раді вітати вас на педагогічній грі, яка відбувається підчас батьківської декади. Вона має назву «Вміння виховувати — це мистецтво».

    2-га в е д у ч а. Для проведення нашої гри люб'язно надали приміщення бібліотекар школи. Тут також присутні адміністрація школи, батьки, вчителі.

    1-ша в е д у ч а. На сцену запрошуємо по одному представнику батьків учнів кожного старшого класу школи. Давайте з ними познайомимось.

    2-га ведуча. Мета нашого зібрання — спроба розібратися в деяких складних ситуаціях, які виникають у процесі життя, у спілкуванні між батьками і дітьми.

    Ви всі працюєте в різних сферах, спілкуєтеся з різними людьми, але всіх вас об'єднує те, що у вас є діти.

    1-ша ведуча. Сьогодні за допомогою тестування ви зможете перевірити свої педагогічні здібності. Можливо, це допоможе вам не припускатися в подальшому житті помилок. Якщо ви відверто дасте відповіді на запитання тесту, то дізнаєтесь, який ви вихователь.

    Тест для батьків «Чи можете Ви?»

    •   У будь-який момент залишити всі свої справи і зайнятись дитиною?

    •   Порадитися з дитиною незважаючи на її вік?

    •   Зізнатися дитині в помилці, якої Ви припустилися в ставленні до неї?

    •   Вибачитися перед дитиною, якщо Ви не праві?

    •   Стримати себе, якщо вчинок дитини роздратував Вас?

    •   Поставити себе на місце дитини?

    •   Повірити хоча б на хвилинку, що Ви — добра фея?

    •   Розповісти дитині про повчальний випадок зі свого дитинства, який невигідно свідчить про Вас?

    •   Пообіцяти дитині, що виконаєте її бажання за гарну поведінку?

    • Завжди утримуватися від слів, здатних боляче вразити дитину?

    •   Надати один день, коли б вона робила все, що їй заманеться, і поводила б себе так, як схоче, а Ви ні в що не втручались би?

    •   Не відреагувати, коли б Ваша дитина вдарила, грубо штовхнула або просто незаслужено образила іншу дитину?

    •   Встояти проти дитячих прохань і сліз, якщо впевнені, що це — примхи, забаганка?

    Відповіді:

    А -- можу і завжди так роблю (З бали);

    Б — можу, але не завжди так роблю (2 бали);

    В — не можу (1 бал). Підрахуйте бали.

               Якщо Ви набрали 30—39 балів, це означає, що дитина — найбільша цінність у Вашому житті. Ви дієте правильно і можете сподіватися на добрі результати.

                     Сума 16—30 балів: піклування про дитину для Вас — питання першорядне. Ви схильні до компромісів, які послаблюють виховний процес. Вам слід серйозно замислитися над підходом до виховання дитини.

                Менш ніж 16 балів — перед Вами постали серйозні проблеми стосовно виховання дітей.

    1-ша ведуча. Виховувати — це  значить творити людину. Макаренко писав: «Уміння виховувати — це  все-таки мистецтво, як добре грати  на скрипці чи роялі, добре писати  картини, бути хорошим слюсарем  або токарем».

    2-га ведуча. Дуже гарні слова, правильні, але, на жаль, у житті не завжди буває так, як ми хочемо. Ось до редакції журналу «Сім'я і школа» надійшов лист.

    «Нещодавно мого сина побив хлопчик з нашого двору. Син прийшов увесь в сльозах, з розбитою губою. Я побігла до матері кривдника і, звичайно, наговорила їй багато грубих слів, а вона мені. Та ще й погрожує: «Нехай Ваш Сашко не лізе до мого Діми. А полізе, так я скажу сама: «Дай йому ще».Ми дуже посварилися. А вдома сусід утішав мене: «Хлопці завжди б'ються, це в них природою закладено, так що не звертайте уваги».

    Хіба це можливо? У сина губа розбита, а я — «Не звертай уваги»! Я заборонила синові навіть підходити до Діми — краще подалі від таких хуліганів. Не знаю, що ще  нам, батькам, робити у таких випадках?»

    Ось такий лист. І дійсно, як нам, батькам, ставитися до бійок між дітьми? Чи права мати хлопця, який постраждав?  А може, в природі хлопчиків закладено битися? А як би Ви вчинили  у подібній ситуації?

    (Виступи батьків, обговорення ситуації;)

    1-ша  ведуча (виконує вірш Ліни Костенко «Пісенька з варіаціями»)

    І все на світі треба пережити.

     І кожен фініш — це, по суті, старт.

     І наперед не треба ворожити.

    І за минуле плакати не варт.

    Тож веселімось, людоньки,на людях.

    Хай меле млин свою одвічну дерть.

    Застряло серце, мов осколок,в грудях.

    Нічого, все це вилікує смерть.

    Хай буде все небачене побачено.

    Хай буде все пробачене пробачено.

    Хай буде вік прожитий,як належить.

    На жаль, від нас нічого не залежить.

    А треба жити. Якось треба жити.

    Це зветься досвід, витримка і гарт,

     І наперед не треба ворожити.

    І за минулим плакати не варт.

    Отак, як є. А може бути й гірше.

    А може, буде зовсім, зовсім зле.

    А поки розум од біди не згірк іще,

    Не будь рабом і смійся, як Рабле.

    Тож веселімось, людоньки,на людях.

     Хай меле млин свою одвічну дерть.

    Застряло серце, мов осколок,в грудях.

    Нічого, все це вилікує смерть.

    Хай буде все небачене побачено.

    Хай буде все пробачене пробачено.

    Єдине, що від нас іще залежить,

    Принаймні вік прожити, як належить.

    2-га ведуча. Давайте послухаємо ще один лист.

    «Нашому старшому синові 13 років. Наша сім'я має середній достаток, але все необхідне є.

    І ось нещодавно ми взнали, що син взяв у бабусі із гаманця ЗО гривень і хотів купити собі годинник. Сина в магазині затримали. Попросили привести батьків. Ми ніяк особливо не покарали сина, лише провели бесіду на тему «Не можна брати чужого». Найбільш цікавою виявилася причина його крадіжки. Він пояснив так: ми дозволяємо йому гуляти до 8 годин вечора, та він завжди запізнюється, і за це ми його сваримо. А одного разу цілий тиждень не пускали гуляти. Так ось, щоб не запізнюватись з прогулянки, наш син і вирішив купити годинник.

    Ось і постало перед нами питання: як бути в даній ситуації, як вплинути на сина, щоб він більше так не робив?».

    (Обговорення ситуації. Огляд стенду з літературою з виховання.)

    1-ша ведуча. Вашій увазі пропонуємо ще один лист.

    «Мій син — непоганий хлопчик. Він добре вчиться, як і інші діти, буває ласкавий, а іноді — грубий. Іноді я сама дратуюся через усякі дрібниці.

    Нещодавно у нас був серйозний випадок. Зі школи повідомили, що син не був на заняттях в середу і четвер. Я стала вимагати від сина пояснень. Він, знітившись, сказав неправду. Я так розгнівалась, що доволі сильно побила його. Раніше я ніколи такого не робила. Засмучена, я поділилася з сусідкою своїми переживаннями. Але вона сказала: «їх, хлопців, без ременя не виховаєш. Ти з ним ласкаво — він на голову сяде. А повчиш раз, другий -стане шовковим».

    Чи так це? Коли я покарала сина, мені здавалося, що я права. А тепер мене мучить совість. І син замкнув¬ся в собі, між нами не стало колишніх взаємин. Це мене найбільш хвилює. Як мені бути далі?».

    (Обговорення ситуації.)

    2-га ведуча. У 1924 році перед світовою громадськістю постала необхідність вирішення проблем дитинства для більш повного та гармонійного розвитку дитини як особистості, підготовки її до самостійного життя, виховання в дусі ідеалів, проголошених у статуті ООН. 20 листопада 1959 року на Генеральній Асамблеї ООН було прийнято Декларацію прав дитини, а 20 листопада 1989 року було) проголошено Конвенцію ООН про  права дитини.

    В перші ж роки незалежності само¬стійна Українська держава (27 вересня 1991 року) ратифікувала цей документ. 1 з того часу політика держави стосовно дитини, сім'ї базується на світових правових засадах. Пропонуємо Вашій увазі відомості про деякі права дитини.

    •   Діти мають право жити в своїй сім'ї або з тими, хто більш за всіх про них піклується.

    •   Всі дІТіИ мають право на любов і піклування.

    •   Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці.

    •   Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена.

    •   Всі діти мають право вільно висловлювати свої погляди.

    (Музична пауза.)

    1-ша ведуча. Після цієї прекрасної музичної паузи звернімося ще до одного листа.

    «Я сама виховую дочку. Раніше у нас було все добре, але раптом дівчинка стала грубою, неслухняною. Все це я пояснюю тим, що дочка дружить з «поганими» дівчатами. Заборонити цю дружбу мені не вдається. Порадьте, що мені робити?»

    — Давайте подумаємо, як бути в такому випадку?

    Чи змінить ситуацію заборона спілкування з друзями, яких батьки вважають «поганими»? Чи можливо підібрати друзів своїй дитині? Що тут можна порадити?

    (Обговорення ситуації з батьками.)

    2-га ведуча. Хочеться побажати вам сил, терпіння,, такту, добро-зичливості у спілкуванні з дітьми. Щоб хлопчики виростали справжніми лицарями, а дівчата — прекрасними жінками.

    Саме про це йдеться у вірші Ліни Костенко «Пелюстки старовинного романсу».

    Той клавесин і плакав і плекав чужу печаль.

     Свічки горіли кволо.

    Старий співак співав, як пелікан,

    Проціджуючи музику крізь воло.

    Він був старий і плакав не про нас.

     Той голос був як з іншої акустики.

    Але ж губив під люстрами романс

    Прекрасних слів одквітлі вже пелюстки.

    На голови, де, наче солов'ї,

    Своє гніздо щодня звивають будні,

    Упав романс, як він любив її

    І говорив слова їй незабутні.

    Він цей вокал підносив, як бокал,

    У нього був метелик на маніжці.

     Якісь красуні, всупереч вікам,

    До нього йшли по місячній доріжці.

    А потім зникла музика.

    Антракт.Усі мужчини говорили прозою.

    Жінки мовчали. Все було не так.

    їм не хотілось пива і морозива.

    Старий співав без гриму і гримас.

    Були слова палкими й не сучасними.

    О, заспівайте дівчині романс!

     Жінки втомились бути не прекрасними.

    1-ша ведуча. Чоловіки! Запросіть Ваших прекрасних дам на танець.

    (Звучить пісня у виконанні дуету Білоножко «Падають яблука» — повільний танець.)

    2-га ведуча. Ось і добігає кінця наша зустріч. Ми вдячні за те, що Ви відгукнулися на наше прохання, прийшли на ділову гру, щоб поділитися своїми думками, поглядами, переживаннями. Згадкою про нашу зустріч нехай будуть пам'ятки для батьків. (Роздає пам'ятки.)

    1-ша ведуча. І знову звернімося до спадщини Василя Олександровича Сухомлинського, який вважав: «Гармонійний, всебічний розвиток можливий лише там, де два вихователі — школа і сім'я — не тільки діють одностайно, ставлячи перед дітьми ті самі вимоги, а є однодумцями, поділяють ті самі переконання».

    2-га ведуча. Ми бажаємо Вам подальших успіхів у нелегкій справі виховання. Будьте люблячими, терплячими й мудрими батьками.

    1 -ша ведуча

    — Хай Ваша хата буде багата

    і хлібом, і сіллю,

    і великим добром,

    і добрим здоров'ям,

    і піснею, і злагодою,

    і сімейним теплом.

    2-га ведуча

    Хай буде все небачене побачено.

    Хай буде все пробачене пробачено.

    Єдине, що від нас іще залежить,

    Принаймні вік прожити, як належить.