Приветствую Вас Гость | RSS
Регистрация | Вход

Темы для Юкоз

Поделиться

Вхід на сайт

Оголошення

Block title

Гімназія №5

Відділ освіти

Теги
конкурси Гімназія новий рік свято новини Освіта Урок учні ЗНО ЗНО-2016 реєстрація ЗНО засідання МО методичне об'єднання ММО

Пошук

Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Архів записів

Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 16

Друзі мого сайту
  • Чугуївська гімназія№5
  • Освіта.ua
  • Відділ освіти Чугуївської міської ради
  • КВНЗ ХАНО
  • Департамент освіти Харківської облдержадміністрації

  • Час життя сайту

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    У 2015/2016 навчальному році учні гімназії №5 взяли участь у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад

    із 15 навчальних предметів. У ІІ (міському) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад взяли участь 129 учнів (минулого року – 110). 

    з/п

    Клас

    ПІБ учня

    І місце

    ІІ місце

    ІІІ місце

    Всього

    ПІБ учителя

    Чугуївська гімназія №5 

    Чугуївської міської ради Харківської області

    1

    4

    Клочко Єгор Володимирович

     

    Математика

     

    1

    Гречина Ірина Сергіївна

    2

    5

    Мариниченко Артем Вікторович

    Математика

     

     

    1

    Лисянська Галина Валентинівна

    3

    5

    Лисенко Денис Євгенович

     

    Математика

     

    1

    Лисянська Галина Валентинівна

    4

    7

    Драконова Олеся Олександрівна

    Математика,

    хімія

    Фізика

     

    3

    Бражник Валентина Василівна Старікова Ольга Олександрівна

    Івашкевич Катерина Валеріївна

    5

    7

    Аршава Тетяна Володимирівна

     

    Хімія

     

    1

    Старікова Ольга Олександрівна

    6

    7

    Тарасенко Катерина Олександрівна

     

     

    Українська мова та література, хімія

    2

    Логвиненко Зоя Іванівна Старікова Ольга Олександрівна

    7

    7

    Гузик Софія Петрівна

     

     

    Українська мова та література

    1

    Логвиненко Зоя Іванівна

    8

    8

    Кутузова Дар’я Олександрівна

     

    Англійська мова

     

    1

    Бугаєнко Ірина Євгеніївна

    9

    8

    Леонова Тетяна Олександрівна

    Хімія

    Українська мова та література, математика

     

    3

    Старікова Ольга Олександрівна

    Бобришева Лілія Іванівна

    Рябова Наталія Євгеніївна

    10

    8

    Кучерявенко Катерина Олександрівна

    Біологія

     

     

    1

    Миндар Валентина Іванівна

    11

    9

    Баришева Дарина Володимирівна

     

     

    Хімія

    1

    Старікова Ольга Олександрівна

    12

    9

    Демченко Ольга Андріївна

    Правознавство

    Українська мова та література

     

    2

    Лімачко Сергій Михайлович Проскуріна Оксана Володимирівна

     

    13

    9

    Балюра Анастасія Романівна

    Економіка

     

     

    1

    Лімачко Валентина Володимирівна

    14

    10

    Аргунова Анна Сергіївна

    Історія

    Географія

     

    2

    Пугачова Галина Петрівна

    15

    10

    Ворожбіт Юлія Сергіївна

    Хімія

    Українська мова та література

     

    2

    Старікова Ольга Олександрівна Логвиненко Зоя Іванівна

    16

    10

    Походенко Поліна Олександрівна

     

    Математика

     

    1

    Лисянська Галина Валентинівна

    17

    10

    Лізогубова Марія Юріївна

     

    Хімія

     

    1

    Старікова Ольга Олександрівна

    18

    10

    Шевцов Олексій В`ячеславович

    Інформаційні технології

     

     

    1

    Оренко Наталія Валентинівна

    19

    11

    Лиманський Богдан Володимирович

     

     

    Історія

    1

    Пугачова Галина Петрівна

    20

    11

    Сухініна Юлія Олександрівна

    Екологія

     

     

    1

    Миндар Валентина Іванівна

    21

    11

    Кохан Аліна Русланівна

    Хімія

     

     

    1

    Старікова Ольга Олександрівна

    22

    11

    Сіатов Микита Радикович

     

     

    Географія

    1

    Лімачко Валентина Володимирівна

    23

    11

    Журавський

    Олег Вадимович

     

    Правознавство

     

    1

    Пугачова Галина Петрівна

    Всього:

    12

    13

    6

    31

     

     Призерами міських олімпіад з базових дисциплін стали 24% учасників (31 учень). Перші місця посіли 12 учнів, другі – 13 учнів, треті – 6 учнів.

    Високий рівень підготовки до інтелектуальних змагань продемонструвала команда з хімії,керівником якої була Старікова О.(8 призових місць, з яких чотири перших, два других і два третіх – це 25,8% від загальної кількості).

    У цілому вчителями-предметниками недостатньо застосовувалися такі необхідні форми роботи з обдарованими дітьми, як розв'язання нестандартних завдань на уроках і в позаурочний час, індивідуальна й диференційована робота з учнями, ділові ігри, інтерактивні методи навчання. Аналіз досягнутих результатів дав змогу чітко простежити співвідношення результатів реалізації роботи з обдарованими дітьми з поставленими метою та завданнями.

    За рейтингом серед загальноосвітніх навчальних закладів гімназія посіла ІІ місце (проти ІІІ місця минулого року).

    З аналізу виступу команд гімназії за навчальними предметами можна зробити висновки, що стабільною є результативність виступу команд з математики, правознавства, біології та хімії, які протягом 3-х років стабільно  посідають призові місця. Також у цьому навчальному році учні продемонстрували знання з інформаційних технологій.

    Проаналізовано вплив профілю навчання на результативність виступу учнів у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад  і встановлено, що профіль навчання вплинув на результативність виступу команд з економіки  та географії.

    Кількісний склад учнів-учасників ІІІ етапу олімпіад змінився і становить  11 учнів проти 4 минулого року.

    Безумовно, педагогічному колективу необхідно продовжувати роботу щодо підвищення рівня результативності участі учнів у Всеукраїнських учнівських олімпіадах із базових дисциплін.

    У І етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України брали участь 6 учнів.

    Переможцями І етапу конкурсу стали 2 учні - Походенко Поліна - наукове відділення економіки,  секція "Фінанси, грошовий обіг і кредит", тема роботи "Розробка антикризових заходів управління банку" (учитель Лімачко А.В.) та Демченко Ольга - наукове відділення філософії та суспільствознавства, секція "Жрналістика", тема роботи "Засоби масової інформації як одне з основних джерел впливу на поведінку підлітків (на прикладі каналу СТБ та мережі Інтернет)" (учитель Проскуріна О.В.).

    Дана діаграма свідчить про те, що учні та вчителі гімназії загалом цікавляться науково-дослідницькою та пошуковою роботою. Кількість учасників щороку змінюється, розширюється напрямок робіт, але треба приділити більше уваги цьому напрямку роботи з обдарованими учнями.



    В Чугуївській гімназії №5 розроблена програма «Обдаровані діти», яка на більш високому рівні сприяє розкриттю інтелектуального та творчого потенціалу обдарованої молоді, а також спрямована на стимулювання творчого самовдосконалення учнів, сприяння їхній самореалізації, соціалізації в сучасному суспільстві.

    Створена система розвитку діяльності, необхідна для самовизначення кожного школяра, розвитку його інтелектуальних та творчих здібностей, адже виховання розглядається в цілісному навчальному процесі, який не є підготовкою до життя, а реальним залученням до нього. Тому завдання кожного педагога - створити умови задоволення потреб пізнавального, комунікативного, інтелектуального, творчого, фізичного розвитку школярів відповідно до їх індивідуально - вікових особливостей, здібностей, таланту.

    Гімназія  організовує роботу з обдарованою молоддю як систему діяльності закладу, спрямовану на розвиток обдарованої особистості через створення сучасних умов для розвитку творчого потенціалу учня, піднесення статусу обдарованої молоді шляхом надання можливості дітям реалізувати власні творчі здібності у форматі школи.

    Актуальність Програми визначається новими політичними і соціальними обставинами, за яких необхідно подбати про збереження та розвиток «золотого фонду» країни, який у майбутньому державотворчому процесі українського суспільства займе місце духовної еліти.

    За умов реформування системи національної освіти, піднесення ролі творчої особистості в суспільстві проблема розвитку обдарованих дітей є значною і актуальною.

    Метою Програми «Обдаровані діти» є:

    • розвиток інтелектуальних, творчих здібностей дітей;
    • створення сприятливих умов для самореалізації особистості учня;
    • забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу, діагностики обдарованих учнів, визначення особливостей їх обдарованості;
    • покращення якості підготовки учнів щодо стандартів базової загальної та середньої освіти;
    • підвищення результативності олімпіад, конкурсів, науково-дослідницьких робіт учнів, членів МАН;
    • створення умов для ранньої профілізації учнів;
    • підвищення рівня компетентності та педагогічної майстерності вчителів школи.

    Завдання Програми:

    • розробка заходів з пошуку й цілеспрямованого відбору обдарованих дітей;
    • створення системи психолого-педагогічної підтримки та супроводу обдарованих учнів;
    • створення сприятливих умов для інтелектуального, духовного, морального, естетичного, фізичного розвитку учнів та надання їм можливості для самореалізації;
    • розробка методичних рекомендацій і програм для ефективного навчання та розвитку обдарованих дітей, їх професійної орієнтації;
    • оновлення змісту, форм і методів роботи з обдарованими дітьми;
    • підготовка вчителів до роботи з обдарованою учнівською молоддю;
    • створення системи стимулювання інтелектуально і творчо обдарованих учнів і вчителів, які з ними працюють;
    • формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості, підготовленої до професійного самовизначення шляхом поглибленого вивчення профільних дисциплін за програмами, створеними викладачами ВНЗ.

    ІІ. Компоненти перспективної моделі «Обдаровані діти»

    1.  Психофізіологічні властивості школяра:

    •        наявність природних задатків до активного й цілісного світосприйняття;

    •        природні потреби в розумовій праці;

    •        розвиненість форм чуттєвого сприйняття;

    •        інтуїтивність;

    •        впевненість у собі, адекватна самооцінка, усвідомлення власної природно-соціальної цінності, прагнення власної емоційної незалежності.

    2. Інтелектуальні здібності:

    •        пізнавальний інтерес;

    •        інформаційна ерудиція;

    •        високий рівень інтелектуального розвитку;

    •        нестандартність мислення, його дивергентність;

    •        здатність до абстрагування;

    •        діалектне бачення.

    3. Креативний потенціал:                                                                                                                          

    •        оригінальність у вирішенні навчально-пізнавальних питань;

    •        ініціативність;

    •        неординарність підходів;

    •        інтенсивність розумової праці.

    4. Світоглядні цінності:

    •        розвиненість громадських гуманістичних, моральних, естетичних, державно-правових, економічних, екологічних якостей;

    •        високий рівень свідомості й культури;

    •        активність та ініціативна відповідальність;

    •        здатність до аргументованого ризику;

    •        високий рівень самоаналізу та самоконтролю;

    •        уміння співпрацювати з партнерами.

     

    ІІІ. Структура роботи з обдарованою молоддю

     

     

    IV. Перспектива організації та змісту навчального процесу

    1. Основні завдання оновлення змісту та організації освіти навчального

    процесу:

    •        розробка та впровадження інноваційних технологій оптимізації та інтенсифікації навчання;

    •        орієнтація на науково-дослідницьку і творчу діяльність учнів;

    •        урахування особливостей індивідуального розвитку учня, його інтересів та нахилів;

    •        забезпечення відповідних умов фізичного і морального здоров'я учнів;

    •        включення до навчального плану спецкурсів, факультативів відповідно до специфіки гімназії;

    •        створення авторських програм та концепції з урахуванням державних стандартів освіти.

    2. Напрямки організації змісту навчального процесу:

    •        розвиток у школярів якісно високого рівня світоглядних переконань;

    •        формування гуманітарного стилю мислення;

    •        формування духовного потенціалу особливості школяра як внутрішньої розумової сили її розвитку, спрямованої на творче самовираження, самоствердження й самореалізацію;

    •        розробка індивідуальних планів навчання з окремих дисциплін як умова оптимізації формування творчої індивідуальності учня;

    •        розвиток науково-дослідницьких умінь, навичок та творчих здібностей учнів;

    •        визначення академічного рейтингу школярів.

    3. Педагогічні технології в реалізації програми:

    •        особистісно орієнтовані технології навчання;

    •        технології розвивального навчання;

    •        технології програмованого навчання;

    •        опора на інтенсивні технології навчання вчителів-експериментаторів.

    4. Перспектива соціально-психологічного забезпечення

    •        Організація диференційованої роботи з учителями, спрямованої на підвищення рівня їхньої психологічної підготовки;

    •        розробка пакета документів з метою визначення та надання необхідної підтримки обдарованим підліткам;

    •        створення банку даних зі змістовними характеристиками школярів;

    •        організація індивідуального підходу та диференційованої роботи з обдарованими учнями;

    •        навчання обдарованих школярів навичок психологічної стабільності та психорегуляції;

    •        формування вмінь адаптації в соціальному середовищі;

    •        набуття навичок як лідера, так і виконавця, спілкування на продуктивному рівні;

    •        формування навичок творчого саморозвитку.

    5. Забезпечення можливостей учителя для реалізації власних творчих здібностей

    • Створення творчої атмосфери, здорового морально-психологічного клімату в колективі;
    • утвердження демократичного стилю спілкування, творчих дискусій;
    • своєчасна позитивна оцінка діяльності вчителя для розвитку в нього почуття задоволення;
    • забезпечення соціального захисту вчителя, естетичних умов його праці.

    6. Науково-методичного забезпечення

    • Створення групи соціального та психолого-педагогічного аналізу;
    • інформаційне забезпечення програми;
    • розробка, адаптація та впровадження навчально-виховних педагогічних технологій, які відповідають віковим особливостям учнів, творчим здібностям і специфіці гімназії;
    • повне використання можливостей кабінетної системи як науково-методичного центру вивчення дисциплін;
    • проведення психолого-педагогічного аналізу результатів реалізації програми;
    • розробка програми співпраці з подібними навчальними закладами.

    7. Матеріально-технічного забезпечення

    ·       Створення науково-методичного центру;

    ·        укомплектування бібліотеки, кабінетів науково-методичною літературою, технічними засобами навчання;

    ·        створення мережі спонсорського фінансування реалізації програми «Обдаровані діти»;

    ·        установлення комп'ютерної системи з метою створення інформаційного банку даних;

    ·        забезпечення необхідними матеріалами та обладнанням клубів, гуртків, об'єднань.

     

     

    V. Реалізація основних положень Програми

    1. Організація роботи:

    1. Гуртків
    2. Клубів.
    1. Літературного кафе.
    2. Спецкурсів
    3. Курсів за вибором
    4. Факультативів.

    2. Пропаганда мети і завдань програми «Обдаровані діти», кращих наукових авторських робіт дидактичного, психолого-педагогічного забезпечення навчально-виховного процесу з обдарованими дітьми на батьківських зборах, міських та обласних семінарах, конференціях, ярмарках педагогічних ідей, на шкільному сайті.

      3.     Організація системи поетапної діагностики та своєчасного виявлення обдарованих дітей за планом роботи практичного психолога.

             4.   Поповнення інформаційного банку даних «Обдаровані діти».

             5.    Проведення індивідуальних консультацій.

             6.     Система стимулювання навчальної і громадської діяльності обдарованих дітей (занесення на шкільну дошку пошани, подяки батькам, інформація через роботу шкільного радіо, похвальні грамоти, винагороди, інформація на сайті, екскурсії).

    Організація та зміст виховної роботи

    1. Основні завдання національного виховання школярів:

    •     поглиблення культурно-творчого потенціалу діяльності гімназії та визначення його ціннісних координат;

    •   формування національної свідомості;

    •   формування духовної культури;

    •   розвиток високого рівня мовної культури;

    •  розвиток в учнів почуття відповідальності за збереження національних традицій, звичаїв, культурних надбань;

    •   опора на принцип гуманізму в спілкуванні як основа виховання обдарованої дитини;

    •    орієнтація на індивідуальні програми розвитку творчої особистості учня.

    Підпроекти програми

    Програма «Обдаровані діти» має бути реалізована через 4 підпроекти: «Інтелектуал», «Натхнення», «Гармонія», «Лідер», які реалізують вищезазначені завдання, враховуючи види обдарованості учнів:

    1) творчо-інтелектуальна обдарованість;

    2) творчо-мистецька обдарованість;

    3) спортивно-оздоровча;

    4) високий рівень соціалізації (спрямованість на розвиток соціокомунікативних навичок, обдарованості лідера).

    Однією з ефективних форм роботи з обдарованою молоддю в гімназії є науково-дослідницька діяльність учнів. Науково-дослідницька робота реалізується через учнівські проекти.

     

     

    VI.  Принципи реалізації Програми

    1. Єдність - передбачає спільність мети і завдань кожного зі ступенів, наступність і взаємозв’язок між ними, надання усім дітям однакових стартових умов для здобуття загальної середньої освіти незалежно від соціального становища батьків. Гімназія є невід’ємною ланкою системи безперервної освіти і забезпечує рівень загальноосвітньої підготовки, достатній для подальшого здобуття освіти на наступних її етапах.

    2. Варіативність - означає визнання правомірності різних шляхів реалізації єдиної мети і завдань шкільної освіти на основі застосування різних педагогічних систем і технологій.

    3. Демократичність – визначається відкритістю перед суспільством, участю учнів, їхніх батьків, педагогічного колективу і представників громадськості у розробці та реалізації стратегії і змісту її діяльності, відповідальністю навчального закладу за якість освітніх послуг перед споживачем і державою.

    4. Поєднання національного і загальнолюдського – означає, що домінантою виховного процесу має стати виховання в учнів патріотизму з новим змістовним наповненням. З одного боку, це виховання почуття любові до рідного краю, свого народу, держави, відповідальності за їх майбутнє, а з іншого – відкритість до сприйняття різноманітних культур світу, освоєння фундаментальних духовних цінностей людства – гуманізму, свободи, справедливості, толерантності, культури миру, національного примирення, збереження природи.

    5. Світський характер – означає побудову освітнього процесу на засадах наукових знань, розгляд будь-якого предмету вивчення у відповідності з даними про нього сучасної науки. Втручання в діяльність школи релігійних організацій, пропаганда релігійних віровчень, прилучення учнів до релігійної віри у школі не допускаються. Водночас у процесі вивчення гуманітарних предметів доцільне загальне ознайомлення школярів з релігіями як феноменом загальнолюдської культури.

    Програма складається з 4 розділів, кожний з яких охоплює всі напрями роботи щодо виявлення, навчання, виховання і розвитку обдарованої учнівської молоді, допрофесійну підготовку особистості.

    Організація навчально-виховного процесу в гімназії спрямована не на максимальне навантаження учнів навчальним матеріалом, а на розвиток їх здібностей. Творчість учнів, новизна та оригінальність їхньої навчальної діяльності виявляються тоді, коли вони самостійно ставлять проблему і знаходять шляхи її вирішення. При цьому ми намагаємось створити умови для постійного зростання рівня творчості обдарованих дітей, знаходити оптимальні співвідношення всіх видів їх діяльності, щоб одержати найкращі результати.

     

     

    Види обдарованості

    Приклади формування

    Інтелектуальна

     обдарованість

    • інтелектуальні конкурси
    • участь в наукових конференціях ВНЗ
    • проекти
    • олімпіади
    • інноваційні технології навчання на уроках
    • індивідуальні консультації
    • самоосвіта

    Художня обдарованість

     

    • гурток комп’ютерного дизайну
    • шкільний театр
    • конкурс «Дев’ята має таланти»
    • юні художники
    • юні поети
    • своїми руками

    Лідерство

     

    • організація «Злагода»
    • «Євроклуб»
    • шкільна система самоврядування,

    Спортивна обдарованість

     

    • футбол
    • баскетбол

     

    VII. Очікувані результати від реалізації програми  «Обдаровані діти»

    • розробка і впровадження механізму пошуку і відбору обдарованої молоді;
    • створення науково-педагогічної інформаційної системи;
    • впровадження сучасних педагогічних та інформаційних технологій;
    • підвищення професійного рівня педагогів;
    • створення системи морального заохочення обдарованої молоді до науково-дослідницької діяльності;
    • виховання особистості, збереження традицій і досвіду педагогічного колективу школи.

    Одним із найважливіших засобів для виконання Програми є моніторинг динаміки розвитку творчого потенціалу учнів, який здійснюється за напрямками:

    - визначення рівня знань учнів з конкретних навчальних дисциплін за допомогою експертних контрольних робіт (за текстами адміністрацій); аналіз динаміки цього показника;

    - аналіз динаміки ефективності навчання за статистичними матеріалами семестрової підсумкової успішності;

    - вивчення та аналіз динаміки рівня особистісної зрілості та адаптованості учнів за допомогою експериментальної програми «Психолого-педагогічний супровід розвитку соціальної особистості учня»;

    - оцінка професійного потенціалу педагогічного колективу гімназії за статистичними матеріалами й аналіз його динаміки;

    - виявлення рівня розвитку творчих здібностей учнів старших класів за допомогою оригінальних психологічних експрес-методик та аналіз динаміки цього показника, зв'язок його з навченістю та рівнем соціального та особистісного розвитку;

    - дослідження психологічних установок, мотивації, ціннісних орієнтацій педагогів гімназії за допомогою спеціально розроблених анкет, аналіз динаміки цих показників;

    - проведення експрес-дослідження соціально-психологічних особливостей розвитку навчального закладу і подальше відстеження динаміки цього розвитку;

    - застосування інноваційної моніторингової методики контролю залишкових знань учнів.

    Алгоритм моніторингу динаміки розвитку творчого потенціалу учня складається з кількох етапів:

    1. Збір інформації про рівень розвитку творчих здібностей учнів.

    2. Систематизація зібраної інформації.

    3. Планування.

    4. Мотивація.

    5. Координація.

    6. Системний контроль і облік.

    Моніторинг динаміки розвитку творчого потенціалу учня забезпечує продуктивну організацію роботи з академічно здібними учнями.

    Педагогічний колектив усвідомлено працює над створенням освітнього простору гімназії як сукупності умов для розвитку особистості. Враховуючи сучасні тенденції, поступово здійснюється перехід до нової педагогічної установки - від ідеї розвитку до ідеї саморозвитку, самоактуалізації всіх учасників освітнього процесу в гімназії.

     

    Учитись важко, а учить ще важче, 
    Але не мусиш зупинятись ти, 
    Як дітям віддаси усе найкраще, 
    То й сам сягнеш нової висоти. 
    П. Сингаївський.

    Усі діти народжуються геніями,